×
SME نیوز

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (SME نیوز)


صفحه اصلي
درباره ما
خانه
همه عناوين
اخبار ملي
اخبار استاني
تماس با ما
چند رسانه‌ای
 


نسخه چاپي      ارسال به ديگران

فعالیت ۱۴ فن‌ بازار منطقه‌ای با عاملیت سازمان صنایع کوچک و شهرك‌هاي صنعتي ايران

عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در راستای تأمین نیازهای فنآوری صنایع، نفوذ فنآوری‌های نوین در آن‌ها، بهبود فرآیند مبادلات فنآوری و ارتقاء خدمات در این حوزه، ۱۴ فن بازار منطقه‌ای با راهبری شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۴ استان کشور ایجاد شده و درحال فعالیت است.

عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در راستای تأمین نیازهای فنآوری صنایع، نفوذ فنآوری‌های نوین در آن‌ها، بهبود فرآیند مبادلات فنآوری و ارتقاء خدمات در این حوزه، ۱۴ فن بازار منطقه‌ای با راهبری شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۴ استان کشور ایجاد شده و درحال فعالیت است.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اصغر مصاحب در گفت‌وگو با خبرگزاري ایرنا افزود: شناسایی ۷۲۳ نیاز و رفع ۲۵۱ نیاز فنآورانه با مجموع فروش ۲۱۲ میلیارد تومان محصولات دانش بنیان و انتقال دانش فنی، از جمله دستاوردهای ایجاد ۱۴ فن بازار منطقه‌ای توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی اضافه كرد: "فن بازار" به معنای بازار فنآوری، يعني محلی برای مبادلات تکنولوژی است. در بازار فنآوری، فن بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران ایفا می‌کنند و فن بازارها همچنین به ارائه مشاوره درخصوص مراحل انتقال تکنولوژی می‌پردازند.

به گفته عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تولد فن بازارها به دهه ۱۹۹۰ و کشورهای شرق آسیا برمی‌گردد. کشورهایی چون ژاپن، چین و هنگ کنگ که خود تولید کننده تکنولوژی نبودند و بیشتر از استراتژی انتقال تکنولوژی استفاده می‌کردند، برای ساماندهی به جریان انتقال تکنولوژی در کشورشان دست به ایجاد ساختارهایی زدند که بعدها به نام Technomarket یا Technomart معروف شدند.

مصاحب ادامه داد: ظرایف موجود در انتقال تکنولوژی، لزوم ایجاد اطلاع رسانی صحیح، مشاوره و استاندارد سازی مبادلات را به‌وجود آورد که این نقش توسط فن بازارها ایفا می‌شود.

وی بیان داشت: در اصل فن بازار در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه کنندگان (دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع) و متقاضیان تکنولوژی (صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، سرمایه گذاران و حتی دانشگاه‌ها) خواهد بود.

عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: با این تعریف می‌توان گفت فن بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات تکنولوژی است. در این بازار، فروشندگان تکنولوژی فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آن‌ها اقدام به بازاریابی کنند.

مصاحب خاطرنشان کرد: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی نیز تقاضاهای خود را مطرح کرده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشد.

وي تأکید کرد: اهداف اصلی فن بازارها، تقویت و تسهیل تبادل فنآوری، حمایت و حفاظت از عرضه فنآوری و دانش فنی، تأمین نیازهای فنآوری، بهره‌گیری از فنون تجاری سازی انتقال و انتشار و تأکید بر فنآوری پیشرفته است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۰ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، دو مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۵ هزار و ۸۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

تاريخ: 1399/05/19  | ساعت: ٠٩:٥٧ | شناسه: ١١٢٣٣ | تعداد نمايش: 216


خروج




آمار بازدید

  • بازديدکنندگان آنلاين : 6

  • بازديد کنندگان اين صفحه : 384821

  • بازديدکنندگان امروز : 304

  • کل بازديدکنندگان : 9512491


shoaresal1399-pr.jpg

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان عطار، خیابان نیروی انتظامی، پلاک 10

پست الكترونيك: info@isipo.ir

کد پستی: 1994768351

تلفن: 88770854-021

فکس: 88774035-021

SME نیوز

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران می‌باشد