نسخه چاپي
ارسال به ديگران
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي:
توسعه فعالیت بنگاههای اقتصادی کوچک در گرو بازاریابی بینالمللی است
يك عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي معتقد است عرضه محصولات به بازار یکی از مشکلاتی است که بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط با آن دست و پنجه نرم میکنند و بازاریابی بینالمللی تنها راهکار حل این مشکل است.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، رمضانعلی سبحانیفر در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط گفت: در حال حاضر کمبود سرمایه در گردش به معضلی برای این بنگاهها تبدیل شده که برای رفع آن باید به دنبال تخصیص تسهیلات بانکی بود.
وي افزود: بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی باید بهصورت خوشههای صنعتی فعالیت کنند تا بتوانند اثرگذاری مناسبی در افزایش ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی داشته باشند؛ حال آنکه در شرایط فعلی این بنگاهها عملکرد خوشهای ندارند و در نتیجه فعالیتشان بهصورت پراکنده است.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط در بازاریابی با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: عرضه محصولات به بازار یکی از مشکلاتی است که این واحدها با آن دست و پنجه نرم میکنند؛ در نتیجه منابع مالی لازم برای جذب بازارهای هدف را ندارند.
سبحانيفر اضافه کرد: اشتغالزایی در بنگاههای کوچک نسبت به بنگاههای بزرگ به سرمایهگذاری کمتری نیاز دارد. از سوی دیگر، در صورتی که بنگاههای کوچک بهصورت خوشهای عمل کنند، میتوانند در جایگاه بنگاههای بزرگ نیز نقش آفرینی کنند.
وي ادامه داد: در شرایط اقتصادی نامناسب کشور، بیشترین آسیب متوجه صنایع کوچک و متوسط میشود. بهطور مثال، نرخ تسهیلات، افزایش هزینه مواد اولیه، استفاده از منابع ارزی و ... بیشترین آسیب را برای بنگاههای اقتصادی کوچک ایجاد میکند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی کوچک و متوسط (SMEها) یکی از اصلیترین موضوعات است که باید جزء اولویتهای کشور باشد؛ چرا که با سرمایهگذاری اندک در این در واحدها بهراحتی میتوان اشتغال ایجاد کرد.
تاريخ: 1398/05/12 | ساعت: ١١:٠٦ | شناسه: ٧٠١٢ | تعداد نمايش: 256
خروج