×
SME نیوز

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (SME نیوز)


صفحه اصلي
درباره ما
خانه
همه عناوين
اخبار ملي
اخبار استاني
چند رسانه‌ای
تماس با ما
 


نسخه چاپي      ارسال به ديگران

با حضور قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني بررسي شد:

نحوه گسترش همكاري‌هاي مشترك حوزه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران

نحوه گسترش همكاري‌هاي مشترك حوزه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در نشست هم انديشي مشتركي با حضور قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني، معاون امور صادراتي وزير، رئيس كل و جمعي از معاونان و مديران سازمان توسعه تجارت ايران، معاون وزير، رئيس هيأت مديره و مديرعامل و جمعي از معاونان و مديران سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، در اين نشست مشترك كه روز دوشنبه در دفتر مديريت سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران برگزار شد، طرفين بر طراحی سازوكارهاي جديد به منظور تحرك بخشي و رفع موانع و چالش‌هاي پيش روي گسترش برنامه‌های تجاری در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأكيد كردند.
 
در جريان اين نشست، مديرعامل و معاونان سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به تشريح مأموريت‌ها، وظايف و اقدامات اين سازمان در حوزه تأمين زيرساخت‌هاي صنعتي و برنامه‌هاي حمايتي صنايع كوچك و متوسط پرداختند.
 
قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني نيز در اين نشست اظهار داشت: گسترش ارائه خدمات تجاری در بخش‌های مختلف صنعتی به منظور حمایت و پشتیبانی از صنایع و رونق صادرات صنعتی، از جمله سیاست‌های کلان کشور است که باید با سرعت مورد پیگیری واقع شود.
 
حسین مدرس خیابانی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که هم اکنون در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، گسترش خدمات و برنامه‌های تجاری در این شهرک‌ها ضروري است تا تولید کنندگان بتوانند خدمات تجاری لازم را برای فروش و صادرات محصولات تولیدی خود در شهرک‌های صنعتی با سهولت بیشتری دریافت نمایند.
 
وي از راه‌اندازی زون‌های نمایشگاهی و فروشگاهی برای تولید کنندگان در شهرک‌هاي صنعتي، به‌عنوان يكي از برنامه‌های گسترش خدمات تجاری در شهرک‌های صنعتی ياد كرد و ادامه داد: خدمات تجاری در قالب بازاریابی، برند سازی، تأمین مواد اولیه با سهولت بیشتر، ارائه خدمات بانکی و بیمه‌ای و راه‌اندازی زون‌های فروشگاهی و نمایشگاهی در شهرک‌های صنعتی قابل ارائه خواهد بود.
 
قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني با بیان این‌که آن‌چه که در ادغام تجارت با صنعت فراموش شده بود، این است که اگر تولید شکل گیرد، باید همپای آن تجارت هم رونق داشته باشد، اضافه کرد: با توجه به این‌که ۵۰ درصد شاغلان بخش صنعت، در بخش‌های صنفی تولیدی و خدماتی مستقر هستند که عدد قابل توجهی به لحاظ سرانه ایجاد شغل به‌شمار می‌رود، می‌توانند حلقه اتصال بین صنایع بزرگ و متوسط به‌شمار روند.
 
مدرس خیابانی همچنین با اشاره به این‌که سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در گذشته اقداماتی را برای ایجاد شهرک‌های صنفی انجام داده بود، تصريح كرد: تقریباً ۲۵ درصد واحدهای صنفی در کشور را واحدهای صنفی تولیدی تشکیل می‌دهند، به‌نحوی که هم اکنون ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی وجود دارد که عمده آن‌ها در حوزه پوشاک، چرم، کیف و کفش و مبلمان مستقر هستند و پتانسیل صادراتی هم دارند. بر این اساس لازم است تا میز صادرات نیز در سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت و پشتیبانی از آن‌ها به موازات فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اختصاص یابد.
 
وي در پايان بر اجراي هرچه سريع‌تر مفاد تفاهم نامه همكاري مشترك سازمان توسعه تجارت ايران با سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران كه در خرداد سال جاري به امضاء رسيده بود، تأكيد كرد.
 
شايان ذكر است، به منظور توانمند سازي و افزايش توان رقابت پذيري صنايع كوچك و متوسط براي حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي با استفاده از هم افزايي و به اشتراك گذاري منابع و ظرفيت‌ها، تفاهم نامه همكاري بين سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و سازمان توسعه تجارت ایران منعقد شده است.
 
ارائه الگو و پیاده سازی برنامه ارزیابی آمادگی برای صادرات (ERA) صنایع کوچک و متوسط، کمک به تدوین مدل و پیاده ‌سازی رتبه بندی SMEها، ارتقاء توان رقابت پذیری و توانمند سازی صنایع کوچک و متوسط با استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های طرفین و تقویت آن‌ها، همکاری برای فعال‌ سازی ظرفیت‌های بالقوه SMEها از طریق شناسایی و حمایت از واحدهای خوش آتیه و اولویت دادن به واحدهای صنعتی دانش بنیان و استارتاپ‌ها براي ارائه محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی صادراتی، از جمله اهداف اصلي اين تفاهم نامه همكاري است.
 
طرفين اين تفاهم نامه همچنين متعهد شدند نسبت به اطلاع رسانی مستمر به واحدهای صنعتی از آخرین دستاوردها و فنآوری‌های نوین و آشنا سازی آن‌ها با تجارب رقبا و فرصت‌های موجود در بازارهای هدف با برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های تخصصی، همکاری در آموزش واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به منظور تولید کالاهای صادرات محور و توسعه بازارهای بین‌المللی با استفاده از توان آموزشی، تجربی و علمی اساتید داخلی و خارجی، برندهای برتر و صاحب نظران عرصه تولید و تجارت برای انتقال دانش و تجربیات مؤثر در توسعه بازارهای صادراتی، توسعه و تثبیت حضور کالاهای ایرانی در بازارهای فعلی خارجی، شناسایی و نفوذ در بازارهای جدید صادراتی و تعمیق روابط تجاری برای صادر کنندگان صنایع کوچک و متوسط و پیگیری لوایح و قوانین پیشنهادی در جهت تسهیل صادرات صنایع کوچک و متوسط از مراجع ذیربط اقدام نمايند.
 
ايجاد اتاق فكر و دعوت از صاحب نظران و متخصصان بخش‌هاي دولتي و خصوصي، تدوين لايحه قانوني حمايت از شركت‌هاي مديريت صادرات و تدوين مدل پايدار و فراگير در پرداخت يارانه‌هاي حمايتي در حوزه‌هاي مختلف مانند نمايشگاه‌ها، رويدادها، آموزش و ... از ديگر محورهاي همكاري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و سازمان توسعه تجارت ایران در اين تفاهم نامه مي‌باشد.

© گزارش تصويري

تاريخ: 1398/08/06  | ساعت: ١٨:١٣ | شناسه: ٨١٩٥ | تعداد نمايش: 115


خروج




آمار بازدید

  • بازديدکنندگان آنلاين : 14

  • بازديد کنندگان اين صفحه : 192582

  • بازديدکنندگان امروز : 12333

  • کل بازديدکنندگان : 6290609


shoaresal1398-pr.jpg

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان عطار، خیابان نیروی انتظامی، پلاک 10

پست الكترونيك: info@isipo.ir

کد پستی: 1994768351

تلفن: 88770854-021

فکس: 88774035-021

SME نیوز

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران می‌باشد